Forum

La Covid-19, une leçon de vulnérabilité

REYNOLDS MICHEL « Ce que nous sommes tous en train de vivre en ce moment devrait nous inciter à devenir ce que nous sommes : des mortels »...

Les lois sur la CoViD-19 contestables judiciairement

PARVÈZ A. C. DOOKHY, Constitutionnaliste, Cofondateur du Ralliement Citoyen pour la Patrie Je me permets une double analyse des Lois sur la CoViD-19 adoptées en...

FICTION DU RÉEL : Curepipe est un jour de pluie

Jean Jacques Sauzier  Les vents alizés du sud-est charrient en fleuve les feuilles jaunies de soleil et de souvenirs. Les pétales d’arbre nervurés d’improbable jonchent...

An unmitigated gloom

RISHI JHUBOO Oh Earth! I know your throes Restlessly awaiting the season to bloom But Covid-19 is announcing the doom Future, yes, tomorrow will certainly bloom Although, present seems...

Still reminiscing! (Mare Longue)

JEEWAN RAMLUGUN On my jaunty journeying, songs of the season playing in my mind passing Mare aux Vacoas rippled, yet placid, I would be turning right, then plough on, full of nature-induced...

Rise of the Dragon

NAT THANCANAMOOTOO The end of World War II saw the emergence of new world superpowers. America and Russia were heralded as the saviours of the...

500 YEARS AGO: Magellan’s circumnavigation of the world – The age of discovery and the globalisation of diseases

The era of voyages of discovery, about 500 years ago, is one of the most important chapters in world history. European navigators set sail,...

« La manière dont je me sens dépend de la qualité de mes pensées »

« Notre étoile est en nous, et de nous, il dépend qu'elle soit bonne ou mauvaise » – Charles Beaudoin. Il est un fait que la vie en...

The Right to Education v/s Covid-19

At last the Minister of Education has decided to communicate a long-awaited decision regarding the Education Sector. Since the lockdown, the Minister has been...

LETTRE AUX DÉPUTÉS : en espérant qu’il vous reste assez d’empathie…

Chers députés, En tant que Mauricienne, j'aimerais vous faire parvenir mon ressenti sur le COVID-19 (Miscellaneous Provisions) Bill et sur le Quarantine Bill (2020). En...
éditions numériques

les plus lus