Forum

Faith is a Hypothesis, That’s Why It’s Tested

It's the beginning of the pandemic and I land on a 2016 video where the great Indian actor Irrfan Khan is debating with some...

RELIGIOUS INTOLERANCE

The present world seems to have produced an abundant harvest of people, who generally display high degree of Puritanism, narrow-mindedness and intolerance. They appear...

Ballades en sol majeur : de l’esprit francophone

Dix heures et des minutes. Un froid soleil sur la ville ; il est cinq heures, Paris s’éveille. Nous avons à peine dormi. Les couloirs du Charles de...

« Raksha Bandhan, a celebration of bondings »*

VINAY SAHASRABUDDHE President, Indian Council of Cultural Research (ICCR) Raksha or Rakhi is a sacred thread and Bandhan means bonding. Raksha Bandhan is thus essentially, a...

Maison de Retraite, havre de paix ou enfer sur terre

Chaque année, une journée est dédiée à tous les seniors. En 1990, la date du 1er octobre est proclamée Journée Internationale des Personnes Âgées...

CONSTAT ET PROPOSITIONS AUX AUTORITÉS — Lettre ouverte : faire revivre la Nightlife mauricienne !

JAVED VAYID Entrepreneur Hier J’ai commencé à sortir très (trop?) jeune. La vie sociale vibrante des années 1990-2000 m’a offert mes premières immersions dans le monde de la nuit....

Ralliement Citoyen pour la Patrie : proposition d’un drapeau pour Agaléga

PADMA UTCHANAH, Présidente du Ralliement Citoyen pour la Patrie Mes Cher.e.s Compatriotes, Mes ami.e.s agaléennes, agaléens, Le statut territorial des îles d’Agaléga est en train d’évoluer dans les...

IDÉES « Faire la Politique Autrement » :  est-ce de la politique ?

Dr JIMMY HARMON Alors qu’il prenait la parole vendredi 5 août 2022 au congrès du LPM (Linion Lepep Morisien) à la Tour Koenig, Bruneau Laurette...

De Chagos à Agaléga : qui vivra verra…

SANJAY BHUCKORY, SC On 30 July 1975, a meeting was held at the Oval Office of the White House between a Mauritian delegation, headed by...

An Interview with Tant Rasion (Grocery Bag)

BHAWNA ATMARAM  Needless to say that our humble Tant Rasion has become one of the most talked about features locally. There is not a single...
éditions numériques

les plus lus